Re: Karta TV vs Video

Autor: ..::Friend::.. <universalny_at_wp.pl>
Data: Thu 31 Mar 2005 - 09:06:31 MET DST

> Czy ktos z Was moglby mi wyjasnic jaka jest zasadnicza roznica pomiedzy
> karta telewizyjna i video. Potrzebne cos do domowej obrobki filmow i nie
> wiem co wybrac. Przechwytywanie obrazu karta telewizyjna tez umozliwia i
> jest duzo tansza. Jak wyglada z jakoscia takiego obrazu i czy warto sie
> zastanawiac nad takim rozwiazaniem.
> Prosze o pomoc i rady w dokonaniu wyboru.

Karta TV przechwytuje obraz kompresując go przy uzyciu procesora komputera.
Procesor musi być więc szybki(do pełnej rodzielczosci PAL i formatu
MPEG/DIVX potrzeba procka minimum 2GHz) a i tak nie masz pewnosci ze przy
zgrywaniu dłuzszego fimu nie pojawią się zgubione klatki.

Ja mam kartę TV/Video ze sprzętową kompresją przez co zgrywanie obrazu
odbywa się bez uzycia procka, nie ma problemów ze zgubionymi klatkami (np
nastawiam film na nagrywanie i zaczynam grac w gierkę) jakosc jest znacznie
lepsza a taki sprzętowy procesor MPEG jest na tyle wydajny ze mozna ustawić
wyzsze parametry niz film DVD.

GM