niskobudzetowy komp do grafiki 2d i video

Autor: ::-:: dysmorfofob ::-:: <lookas2002_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 31 Mar 2005 - 00:11:23 MET DST

Pomijajac fakt, ze sam nie wiem co chce kupic dla siebie (to kilka postow
wczesniej) to jeszcze mam problem z kolezanka :-)
Otoz chce dla niej poskladac kompa, ktory bedzie sluzyl do 2 rzeczy:
montowania filmow (Adobe Premiere Pro) i edycji grafiki 2d (Photoshop 7) -
material zrodlowy pozyskiwany z aparatu cyfrowego przez usb i z kamery przez
Fire Wire . Aktualnie w kompie siedzi jakis Duron dosc stary, RivaTNT2, hdd
ok. 60 GB i 384 MB ramu, nagrywarka LG CD-RW i zasilacz Feel 250 W. I jak
zwykle problem pieniazkow. Dysponujemy max. 950 zl na modernizacje. Uznalem,
ze na pierwszy ogien idzie plyta (cos co akceptuje DDRy), proc i pamiec...
bo wydajnosc karty graficznej do zastosowan 2D powinna byc na poczatek
wystarczajaca.Potem ew.dysk, karta graficzna,nagrywarka DVD.
Teraz tylko nie wiem na co klasc nacisk. Czy dobrze mysle, ze lepiej kupic
slabszy procesor (chyba i tak Sempron 2400 to maks na co bedzie mozna sobie
pozwolic), ale dac wiecej szybkiego ramu? Moze ktos zna jakas fajna plytke
(niedroga) na socket 754, ktora ma zintegrowane FireWire (szukam, ale jakos
nie bardzo skutecznie ..jest albo tania albo z Fire Wire)?
I tak ogolnie: ktore elementy komputera maja najwiekszy priorytet w
uzyskaniu maksymalnej wydajnosci w w/w zastosowaniach?
Ja obstawiam, ze: 1) pamiec 2)procek 3)dysk 4)karta graficzna. No i
najwazniejsze: jak przekonac kolezanke, ze zasilacz 240 W moze nie byc
wystarczajacy dla nowej konfiguracji?

::-:: fobiusz ::-::