Re: Czy Seagate 200 GB SATA jest cichy?

Autor: Tomasz Kalinowski <fuck_at_spam.com>
Data: Wed 30 Mar 2005 - 22:51:20 MET DST

latet wrote:

> A mozesz to uzasadnić? Przy założeniu, że dysk się nie przegrzewa.
> Akurat ja od najstarszego peceta na początku lat 90-tych, aż do dziś
> nieustatnnie mam jakieś kieszenie (w pracy zainstalwoalem je
> w kazdym kompie) i nigdy z tego tytułu żadnych problemów nie miałem.
> Uważam to za ogromną wygodę. Oczywiscie zawsze jest też jakiś
> dysk "w srodku", ale jesli ma być drugi, to już w kieszeni.
> Trzymam sie kieszeni RH-06 - nigdy mnie nie zawiodły. Nigdy
> nie mialem takiej sytuacji, że normalnie dysk działa, a w kieszeni nie
> działa.

Dyski twarde są tak projektowane, że odprowadzanie cipła przedewszystkim
realizowane przez boczne ścianki dysku i najlepiej jeśli przyłożysz do
nich jakiś radiator - w tym wypadku koszyk. Zasada taka sama jak w
przypadku procesorów czy układów elektronicznych. Jak napisałem
trzymanie w kieszeni nie zawsze jest złym rozwiazaniem, lepsze można
pozać po tym, że są metalowe. BTW mnie "terkotanie" głowic nie
przeszkadza - prznajmniej wiem, że dysk działa ;o)

--
pozdrawiam
Tomasz Kalinowski