Re: Procesor P4 2,66GHz => 3,2GHz

Autor: pisarz <qq_at_qq.co>
Data: Wed 30 Mar 2005 - 19:32:41 MET DST

> Mam jeszcze jedno pytanko odnośnie
> temp. Prescot'a. Sporo użytkowników narzeka na tą przypadłość, czy
faktycznie to
> "grzałka" w komputerze ? czy nie wystarcza oryginalny BOX'owy cooler ?
jaka jest
> faktycznie temp. tego procesora pod obciążeniem i bez ?
Wejdź na strony thermalright.com, thermaltake.com (na naszych stronach też
coś znajdziesz np. in4.pl, frazpc.pl). Popatrz na porządne systemy
chłodzenia. Są tam linki do recenzji. Masz tam temperatury i skuteczność
chłodzenia _różnych_ systemów, w tym radiator BOX dla porównania.

> Dodam że nie jestem zwolennikiem kręcenia, cenię sobie ciszę i stabilność
więc CPU
> będzie pracował na fabrycznych ustawieniach.
Zależy co dla Ciebie znaczy cisza. To określenie traktuję dosłownie.
Niestety realizacja kosztuje. Po przeczytaniu wielu recenzji zdecydowałem
się na thermalright XP-120 z wentylem akasa ultra quiet (jakoś tak).
Dopiero teraz mogę pracować przy kompie bez słuchawek. To z pkt ciszy.
A z pkt wydajności na upartego mógłbym pracować bez wentyla (ale nie mam
odwagi). Wentyl kręci się z prędkością poniżej 600 obr/min (nie wiem ile, bo
płyta wykrywa ponad 600) i temp proca to 33-34. Pod 100% obciążeniem to
46-49. Przy większych obrotach wentyla (~1300) 44-47.
Mój proc to amd64 2800.
Pozdrawiam
Darek