Re: Czy Seagate 200 GB SATA jest cichy?

Autor: Tomasz Kalinowski <fuck_at_spam.com>
Data: Wed 30 Mar 2005 - 15:43:09 MET DST

latet wrote:
> Tez mam ten dysk i nie narzekam na hałas.
> Natomiast nie jest on zbyt chłodny (43 C w kieszeni z wiatraczkiem).

Seagate podaje, że deklarowany MBTF 500000h Barracuda osiąga przy
temperaturze pracy równej 55 st C. Nie masz się czym przejmować
aczkolwiek porządne przykręcenie dysku do koszyka w obudowie +
wentylator wyciągający na tylnej ściance znacznie poprawiłoby sytuację.
Kieszeń nawet z wentylacją nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem, no może
czasami. Ja mam bude midi Chiefteca ze starej serii Dragon z dwoma
koszykami w sumie na 6 dysków, z tyłu zamontowałem dwa Zalmany na 1300
rpm i dysk po kilku dniach momentami (nawet często) intensywnej pracy
miał 28st :-). Najważniejsze to DOBRZE przykręcić go do koszyka, wtedy
masz porządny radiator który odbiera nadmiar ciepła.

> Czy modele SATA sa jeszcze cieplejsze?

Nie powinno być rożnicy.

--
pozdrawiam