notebook

Autor: sucip <sucip.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Wed 30 Mar 2005 - 14:21:15 MET DST

witajcie
planuję kupić notebooka. wybór wielki na rynku, a ja słabo się znam, bo jestem
tylko użytkownikiem. do tego budżet malutki...

pomózcie dobrzy ludzie! poradźcie to i owo...

potrzeby:
montaż filmów
gry najnowsze muszą chodzić bez problemu
tworzenie muzyki przez podłączoną klawiaturę sterującą
no i jak z tym sobie poradzi to wszystko inne też odpali...:))

priorytety aktualnie są takie:

budżet - do 4500-5000 brutto (ewent. jeśli na jakieś raty czy coś to mogę coś
dorzucić do tego)

musi być osobna grafika ze względu na obróbkę filmów i gry - 64 lub 128 jeśli
da radę.
czy jest jakaś znacząca różnica jakościowa pomiędzy kartami ati/radeon a
nvidia/geforce. większość sprzętu ma ati 9700 - czu to znaczy, że nvidia nie
jest najlepsza? konkretnie widziałem geforce fx 5700 - 64 mb w acerach

procesor jak najlepszy w tym budżecie tyle, że jako nie-fachowiec nie wiem co
to oznacza.
słyszałem wiele dobrego o amd ale jak się to ma do intela? czy taktowanie
zegara to wszystko co jest ważne? a fsb i pamięć podręczna? nie oczekuję
wyjaśnień uniwersyteckich, a raczej o waszą opinię, co będzie najlepsze do
moich potrzeb. np czuję, że nie warto mi dopłacać za centrino, bo i tak pojadę
na zasilaczu i 5 godzin na baterii nic dla mnie nie znaczy

wyświetlacz chętnie 15,4"
ale - czy na takim wyświetlaczu będą zachowane właściwe proporcje we
wszystkich aplikacjach? czy np kwadrat narysowany corelem będzie na moim
wyświetlaczu 15,4'' kwadratem? jeśli ma mi rozciągać obraz jak robią to
telewizory panoramiczne to zostaję przy 15''

ram 512 - czy rozbudowanie pamięci np do 1024 ma jakiś sens uwzględniając
budżet? czy jakoś niesamowicie zwiększa to wydajność systemu?

dźwięk nie musi być przestrzenny, bo raczej filmy będę oglądał na osobnym dvd
ale czy brak obsługi dźwięku przestrzennego oznacza, że film z dźwiękiem
surround skopiowany w nagrywarce notebooka zamieni się w zwykłe stereo, czy
też chodzi o to, że nie odtworzę go jako surround na notebooku ale w zwykłym
odtwarzaczu dvd będzie poprawnie?

konieczne fire wire do przegrywania z kamery cyfrowej ale to chyba wszystkie
już mają
pytanie: jak można będzie przegrywać sygnały analogowe? dźwięk to chyba przez
wejście mikrofonowe ale video?
konieczna nagrywarka dvd - widzę, że jest już bardzo popularna i w tym
budżecie zapewne się coś znajdzie.
hdd 40 gb to chyba za mało choćby do obróbki filmów - chyba więc raczej 60,
ewentualnie 80?

zorientowałem się trochę w sytuacji rynkowej i wyszło mi na to, że chcąc
pogodzić wysokie wymagania sprzętowe z co prawda nie najlepszą ale rozsądną
jakością chyba zdecyduję się na jakiegoś acera. co o tym sądzicie? ładnie
wygląda mi seria aspire 1520, np 1524
(konfig: AMD&#174; Mobile Athlon&#174; XP 64-bit z obsługą AMD HyperTransport™
technology oraz pamięcią 1024 KB cache L2/matryca
aktywna 15,4"TFT WXGA 1280x800 pamięć RAM 2 x 256MB DDR333 max.2048MB chipset
VIA&#174; K8N800 karta
graficzna nVidia&#174; GeForce Go5700 z 64MB DDR VRAM HDD U-ATA100-80GB/modem 56k
LAN10/100/1000Gigabit/karta sieciowa WirelessLAN 802.11g 1xPCMCIA II / III S-
Video(TV-Out) FireWire IEEE-1394 port IrDA VGA 4xUSB 2.0, czytnik kart pamięci
4-in-1, dvd dual+/- )

ale znalazłem też california access 9200 z P4 3,0 mHz i obsługą HT + ati 9700-
128 mb! czy california access jest wrta cegokolwiek? konfiguracja wypasiona
ale to chyba nie jest dobry pomysł jak się zorientowałem po dawniejszych
postach...

poradźcie proszę - może znacie jeszcze jakiś dobry i niedrogi sprzęt. co
sądzicie o acerach i amd w notebookach i o karcie nvidia geforce 5700?

sporo napisałem i dzięki za czas jaki poświęciliście na przeczytanie i
podzielenie się swoją wiedzą ze mną.

pozdr.
paweł