Re: Przelotka PATA --> SATA - warto, zadziała ?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 30 Mar 2005 - 10:55:41 MET DST

Użytkownik "Roman Sąsiada" <nie.lubie.spamu@i.hate.spam> napisał w
wiadomości news:d2dmup$he5$1@news.dialog.net.pl...
> Witam!
> Mam obecnie w komputerze zajęte oba kanały ATA - na primary dwa
> dyski, na secondary nagrywarka i DVD-ROM. Ponieważ płyta ma
> dwukanałowy kontroler SATA, zastanawiam się nad przepięciem na SATA
> poprzez stosowne przelotki napędów optycznych i rozdzieleniem
> dysków na dwa osobne kanały. Zysk jest dwojaki - dwa wąskie kabelki
> SATA zamiast szerokiej taśmy, tudzież możliwy przyrost transferów
> pomiędzy dyskami. Pytanie: czy można to zrobić przy uzyciu
> dostępnych na Allegro przelotek typu Abit Seriller
> [...]

Ja mam Abit Serillel 2 i nie zauważyłem spowolnienia transferów ani nie
miałem żadnych kłopotów z działaniem tak podpiętych urządzeń. Jedyny
zauważony problem to niewielkie zawirowania z programami do
partycjonowania typu BootIt na etapie rozpoznawania dysków.

--
M.   [MVP]              "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/