Jak podłączyć 4 urządzenie to 2 taśm ?

Autor: RT <bezspamu_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Wed 30 Mar 2005 - 10:53:42 MET DST

Zagadnienie już klasyczne, czyli jak podłączyć 4 urządzenia, dwa dyski
DVD-ROM i nagrywarkę DVD do 2 kontrolerów

Pierwsza szkoła "uczy", że :

Taśma pierwsza :
- Dysk 1 jako master
- DVD ROM

Taśma druga :

- Dysk 2 jako master
- DVD-RW

"Druga" szkoła zaś sugeruje oby dyski podłączyć do jednej taśmy
a DVD-ROM i nagrywarkę do drugiej

ja z moimi kolegami prowadzę "wojnę", bo oni są zwolennikami tej drugiej
szkoły, choć nie potrafią mi w jasny sposób udowodnić dlaczego
ten drugi sposób jest lepszy :)

ich argumenty to :

- podczas nagrywania lepiej jest, aby dysk był na innym kontrolerze niż
nagrywarka

nie wiem, czy to słuszny argument, ale jeśli tak jest to dyski powieszone
na jednej taśmie nie będą max wykorzystane, bo skoro nie można podłączyć
dysku razem z nagrywarką to obu dysków tym bardziej !
oni uważają, że dwa dyski będą chodzić spoko - przeczą wiec sami sobie

inny argument to taki, ze podczas pracy DVD-ROMU dysk będzie pracować
z przepustowością taka jaką jest DVD-ROM, czyli te ata33

no ale ten argument można łatwo obalić, wszak praca DVD-ROMU
lub nagrywarki DVD to taka specyficzna i sporadyczna praca,
że w tym czasie duża przepustowość dysku nie jest wymagana.
Tj. wymagana jest taka jaka jest przepustowość DVD-ROMu
lub nagrywarki.

przykład :

kopiuje dane z DVD-ROM na dysk
dysk schodzi mi do trybu takiego jaki jest DVD-ROM, czyli ata33
ale czy w czasie tego kopiowania potrzebna jest wieksza przpustowość
dysku, czyli te ata100 ?
- no chyba nie

czy może mi ktoś przytoczyć jakiś jeden konkretny argument za tym,
że należy podłączać urządzenia wg. tej drugiej szkoły ?

bo moje zdanie jest takie, że oba te sposoby są ze sobą równoważne :)

nawet sprawdziłem to w praktyce &#8211; mianowicie nagrywarka powieszona
razem z dyskiem na tej samej taśmę bez problemu nagrywa dane z tegoż
dysku, to przy 100% zapełnionym buforze. Dodam - nagrywarka DVDx16