Re: Karta TV i Kontroler USB dzialaja na IRQ 9

Autor: Miroslaw Cichocki <mirekc_at_interia.pl>
Data: Wed 30 Mar 2005 - 10:06:39 MET DST

"pifpaf" <pifpaf_CIACH_@interia.pl> wrote in
news:d2bl8n$is0$1@nemesis.news.tpi.pl:

> Windows 2000
> Plyta i810e (Dell OptiPlex GX110)
>

> Karta TV rezerwuje sobie przerwanie 9 i to samo przerwanie jest
> rezerwowane przez Kontroler hosta USB Intel 82801.
[...]
> Karta TV dziala. Modem NEO na USB tez, ale uruchomienie jednoczesnie
> obu rzadzen = CRASH
>
> Co mozna z tym zrobic ?

Zależy od BIOS-a. Nie wiem, jaki jest na tej płycie, ale jeśli pozwala
przypisać "na sztywno" przerwania do slotów PCI, to najlepiej tak właśnie
zrobić. Jeśli nie, to można spróbować zarezerwować przerwanie 9 dla karty
ISA (mogła zostać w BIOS-ie taka funkcja pomimo braku magistrali ISA) i być
może włączyć opcję rekonfiguracji przerwań PCI (jeśli jest taka). Potem
można zdjąć taką "rezerwację". Jako ostatniej deski ratunku (jeśli przez
BIOS nic się nie da zmienić) można spróbować przełożyć kartę TV do innego
slotu. Ale to już marne szanse.