Re: Botownaie

Autor: Zbyszek Misiewicz <dune_at_USUN-TO.panda.bg.univ.gda.pl>
Data: Tue 29 Mar 2005 - 19:25:04 MET DST

Usenet-szkodnik *Lidka O.*, z uporem wartym lepszej sprawy wklepał, a w
sekrecie Wam powiem, że było to *3/24/2005 8:28 AM*:
> Witam,
> Kupilam nowy komputer i nie moge wybrac w BIOS bootownia z CDROM, jest
> tylko Flop, Dysk C tj, jego nazwa i Disable, czy to mozliwe, czy ja cos zle
> wykonuje.
Jak jest podłączony CDROM??
Secondary master/secondary slave??
A może primary slave??
Niektóre BIOSy dopuszczają bootowanie z CD - o ile jest to master (na
dowolnym kanale IDE. Mam nawet taką jedną całkiem nową płytę: Intel
D915GAV, która tak działa :/
> Drugie jak wlaczam komputer to ukazuje mi sie komunikat Warning: cable 40
> pin IDE ......., i tak stoi na tym komunikacie przez trzy minuty, po czym
Składacz dał ciała - spiął dysk z kontrolerem "starodawnym" kablem.
> sie uruchomi, a jak dam botowanie z flop, to ten komunkat jest ale juz nie
> zatrzymuje sie na tym komunikacie.
> Aha, komputer tez starsznie 'wyje' az biurkiem trzesie i jest goracy.
Kiepski montaż. Sprzedawcę za twarz - i niech poprawia.
Zanim się zjara :-)

Zdr.
z.