Problemy z pamięciami Kingston. (Długie)

Autor: Miszcz <mistrzgospodarki_at_wp.pl>
Data: Tue 29 Mar 2005 - 17:01:05 MET DST

Kilka dni temu kupiłem w Gliwickim Proline 2 kostki pamięci 512 MB 400 MHz.
Firmował je Kingston (naklejka) a producentem był ktoś inny. Po włożeniu obu
kości do komputera ten nie chciał się uruchomić wydając długie piski.
Zamiana kości miejscami nie dała nic. Wkładając obie kości osobno Windows XP
uruchomił sie bez problemu. Zadzwoniłem do sklepu i zaproponowano mi
wymianę.
Do wymiany kości pojechałem z całym komputerem żeby uniknąć ewentualnej
drugiej niedziałającej pary i sprawdzić kości na miejscu.
Serwisant nie był zadowolony z konieczności podłączania mojego komputera i
pouczył mnie że w takim przypadku powinienem zapłacić 50 zł za usługę
serwisową. Ostatecznie wymienił jedną kość na inną, sprawdził że Windows się
uruchamia i nie upierał się przy opłacie.
Po powrocie do domu postanowiłem sprawdzić pamięci programem CPU-Z. Okazało
się, że razem układy pracują z częstotliwością 166 MHz, jeden jest wykrywany
jako Kingston a przy drugim układzie w rubryczce Producent jest tylko kilka
zer. Program pokazał również w specyfikacji układów, że przy częstotliwości
200 MHz układy mają różne parametry CAS Latency. Jeden miał 3.0 a drugi 2.5.
Oprócz tego komputer zawieszał się co kilkanaście minut. Wkładane osobno
kości pracowały z częstotliwością 200 MHz bez żadnych problemów.Dzisiaj
pojechałem z nimi kolejny raz do wymiany. Tym razem dostałem 2 układy
których producentem jest Kingston (naklejka i nadruk na układach) ale efekt
jest taki jak za pierwszym razem. Przy dwóch układach komputer nie startuje
a wkładane osobno pracują bez problemu z częst. 200 MHz. Poprzednio miałem 2
Elixiry po 256 MB 333 MHz które pracowały bez problemów w dualu z pełną
częstotoliwością.
Moja płyta to Gigabyte K8NS Ultra-939 z procesorem Athlon 64 3000+

Czy ktoś wie co może być przyczyną problemów albo co mozna zrobić ?

Mnie przychodzą do głowy dwa rozwiązania: odżałuję 50 zł na usługę
serwisową, pojadę z komputerem i niech dobiorą układy tak żeby pracowały
poprawnie bo nie mam zamiaru jeździć codziennie po nową parę.(Na dopłatę i
wymianę na coś innego niż Kingstony w sklepie nie chcą się zgodzić) albo
sprzedaż Kingstonów i kupno czegoś innego.