Zewnętrzna obudowa na dysk - problem z podłączeniem

Autor: silentboy <silentboy_at_gazeta.SKASUJ-TO.pl>
Data: Mon 28 Mar 2005 - 15:08:30 MET DST

Witam,

Zamierzam od jakiegoś już czasu kupić zewnętrzną obudowę na dysk 2,5".
Wybrałem już odpowiedni model, wszystko było ok, ale... Chciałbym wykorzystać
do komunikacji interfejs FireWire, lecz do dyspozycji mam 4. pinowe złącze,
więc zasilanie odpada. Jest to komputer przenośny, więc jedyne co przychodzi
mi na myśl to zakup kontrolera FireWire na PCMCIA. No i tutaj pojawia się
pytanie. Czy da się wycisnąć ok. 0,5-1A przy takim podłączeniu? W obudowie
będzie bowiem dysk 80GB, 5400 RPM, więc może mieć stosunkowo duże wymagania.
Może ktoś z Was próbował już takiej konfiguracji? Nie wiem również czy każdy
kontroler zdoła uciągnąć dysk bez zewnętrznego zasilacza. Producenci milczą
jak zaklęci. Dlatego niezwykle cenne będą dla mnie opinie osób, które już
czegoś takiego próbowały.
Jak inaczej zmusić taki zestaw do działania? USB raczej odpada. Mam tylko 3
porty, a do komunikacji musiałbym użyć dwóch z nich (jeden nie zasili w pełni
obudowy). W dodatku mimo wszystko osiągi USB przy pracy z dyskiem wypadają na
niekorzyść w porównaniu z FireWire.

Z góry dzięki za odpowiedź.

--
Pozdrawiam,