Re: ile za radeona 8500/9100?

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Sun 27 Mar 2005 - 04:58:52 MET DST

bias <locvrkqv@mtiovwemtio.tnwop> wrote:

> Nie orientuje sie dokladnei w tych wszystkich modelach radeonow, ale
> jako ze ostatnio chce cos takiego kupic

            A nie lepiej R9550 - wszystkie nowe tytuly sa juz pod DX9 a cena
smieszna - ~200 zl.

> to popatrzylem na allegro i zastanawiam sie dlaczego aukcje z uzywanymi
> radeonami 8500LE-9100(zwykle firmy hercules, podobno dobra, ale czy az
> tak > dobra?) z 64ramu osiagaja ceny 130(przy czym przy tej cenie
> wiekszosc nawet nie przekracza ceny minimalnej)-150zl, kiedy mozna kupic
> na aukcji od supersprzedawcow NOWE radeony sapphire 9100 ze 128ramu(nie
> maja dvi, ale czy to az tak istotne) za ok 160zl? ktos moze mi to
> wyjasnic?

            Zwykly rynek - jest popyt to i cena spora. Poza tym marka Hercules
ma niezle konotacje - jakosc i w czasach gdy Herc sprzedawal te karty ich
ceny byly bardzo wysokie - ludzie nie chca ich potem sprzedawac za ~15-20
ceny pierwotnej. Oczywiscie Sapphire rowniez nalezy do dobrych producentow,
ale ich karty w wiekszoswci w PL sa w wersji Lite Retalil - praktycznie OEM
w pudelku. Jeszcze jedna sprawa - trzebaby sprawdzic na ile sa taktowane te
nowe R9100 Sapphire - o ile wczesniej producenci trzymali sie w wiekszosci
specyfikacji ATI, to teraz kazdy ustawia je jak chce. R9100 to obecnie
calkowity lowend wiec moga byc niedotaktowane + wolne pamieci.
A co do DVI - jak sie ma panel z wejsciem cyfrowym albo drugi analog na
przelotce DVI->DSUB to jest to bardzo potrzebne.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938