AMD64 nowy/modernizowany komputer, wydajno¶æ platformy

Autor: Thom/CT <tomko9_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 27 Mar 2005 - 00:02:34 MET

Witam wszystkich.

Zastanawiam siê od jakiego¶ czasu nad wymian± p³yty g³ównej, procesora
(niestety) wiatraka, i najprawdopodobniej pamiêci.

Teraz u¿ywam zestawu z Athlonem 2000+ (ASUS A7V333-X, A2000+,
2x Kingstony 256MB@333, wiatrak w³asnej konstrukcji z miedzi, Radeon
9550/128/128, SBLive! 5.1, ST312002 2A, Promise Ultra100 TX2).

A zastanawiam siê nad zakupem:
AMD64 3000+ (Socket939)
ASUS A8V DELUXE
http://www.arest.pl/index.php?inc=produkt&ID=2062&katid=59&grupa=9
PENTAGRAM Freezone QVC-120CU

RAM mia³ by zostaæ tymczasowo stary. I tu pierwsze pytanie czy bêdzie
poprawnie dzia³aæ czy raczej mam marne szanse na to?

Drugie pytanie dotyczy socketu. Czy warto inwestowaæ w 939 czy kupiæ
komplet pod 754? Ogl±da³em gdzie¶ testy wydajno¶ci i wygl±da na to, ¿e
niewiele daje 939 poza pamiêci± a czasem wychodzi wrêcz gorzej.
np. http://www.tomshardware.pl/cpu/20040601/index.html
Co o tym s±dzicie?

Trzecie pytanie dotyczy chipsetu p³yty. Zdecydowa³em siê na zakup p³yty
z VIA, poniewa¿ mia³em problemy z nForce2 a z VIA333 nie. Dok³adniej
chodzi mi o problem z d¼wiêkiem, który siê po prostu tak jak by zacina³
czy zwalnia³ i przy¶piesza³. Dzia³o siê to niezale¿nie czy odtwarza³em
d¼wiêk przez SBLive czy wbudowan± kartê w p³ytê. Czy nForce3 i 4 jest
pod tym wzglêdem poprawione czy dalej dziej± siê takie rzeczy lub inne?

Pozdrawiam serdecznie, dziêkuje z góry za odpowiedzi i ¿yczê
Weso³ych, pogodnych i smacznych ¶wi±t.
Thom