strasznie glosny wiatrak procesora - co zrobic

Autor: janke <janke_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 26 Mar 2005 - 20:40:10 MET

witam!
komputer szumi mniej lub bardziej (lub wcale) - u mnie jednak bardziej niz mniej
;)
przy zdjęctej obudowie szum okazał się nie do zniesienia
z ciekawości zatrzymałem brutalnie na kilka sekund paluchem wentylator procesora
i...

...i zapanowała idealna cisza! :)

i teraz pytanie - pozostaje tylko wymiana wentylatorka, czy też można go jakimś
smarowaniem uciszyć choć trochę?
czy te urządzenia są "smarowalne"? można tam czegoś zakroplić, smaru do maszyn
precyzyjnych, żeby to uciszyć?

jeśli ma to znaczenie to podaję:

1.procesor [za AIDA]:
"Celeron III takt800 MHz
Typ obudowy 370 Pin FC-PGA
Wymiary obudowy 4.95 cm x 4.95 cm
Rozmiar procesora (Die Size) 95 mm2
Napięcie rdzenia 1.75 V
Napięcie We /Wy 3.3 V
Typowa moc 9 - 22 W (zależna od szybkości procesora)
Maksymalna moc 14.0 - 33.0 W (zależna od szybkości procesora)"

2. wentylator:
5579 RPM

dzięki, janke