Re: Pad RAM'u - czemu?

Autor: jackalek <jackalek_at_klej.bezpiecznikspamowy.net>
Data: Sat 26 Mar 2005 - 16:25:38 MET

Użytkownik "Adam 'Adak' Kępiński" <adak61@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:d1vh22$eq$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
> to blad pamieci i padlo, a komputer przy resecie potwierdzil rozpoznanie.
>
> Czemu taki RAM nagle pada? Nie bylo skoku napiecia (jakby byl, to przed
> komputerem sa 2 listwy, poza tym drugiemu komputerowi podlaczonemu
> rownolegle nic sie nie stalo) - wyglada to wrecz na zmeczenie zyciem
> prawie 15 letnich kosci.
>
> Czy dzisiejsze DDR'y2 rowniez potrwia tak sobie podczas pracy zejsc?
> Czemu tak sie dzieje?
>
> Mialem doczynienia z uszkodzonym RAM'em, ale zawsze byly walniete przed
> wsadzeniem do komputera, ale nigdy nie padaly podczas jego pracy.

heh. ramy...
temat rzeka
z mojego doswiadczenia wynika ze padaj czesciej uzywane niz nowki z fabryki.
tak jak z całym kompep decyduje kilka pierwszych dni.
jak to przetrwa to dalej tak z rok masz spokoj.
a pozniej to roznie
tam dysk, tu zasilacz, i własnie ram często pada.
połowa sprzętu jaki do mnie trafai na serwis to odkurzanie, format nowa
winda i działa.
objwy tupu czarny ekran, piski itp to odkurzanie (czasami pomaga i komp
wstaje) 80% zasilacz reszta ram, grafika,plyta procek. w takiej kolejnosci.
procki padaja nadwyraz rzadko, do tej pory mialem moze z kilka sztuk. płyty
ostnio od kiedy zrezygnowalismy z ecs'a to tez naprawde bardzo mały odsetek.
ram i zasilacz to podstawa awari kompów.
ale ciezko przekonac klienta do zasilacza za 350w za 150pln skoro obok widzi
500w za jedyne 99pln.
ram juz lepiej, bo to w sumie nie wielkie pieniadze, srednio markowa kosc to
30pln więcej.

--
jackalek