Re: trwałość zapisu na nośnikach

Autor: dylan <dylanUSUN_TO_at_interia.pl>
Data: Sat 26 Mar 2005 - 15:50:52 MET

pierwszy dysk wypaliłem w 1999 roku
używałem najlepszych płytek na tamte czasy (cena około 10zł za sztuke !!!)
były to Verbatimy, TDK i trochę SONY i te płytki się czytają do dnia
dzisiejszego. Później trochę przyoszczędziłem (płytki też potaniały swoją
drogą) i nagrywałem na PLATINIUM, BASF/EMTEC, LG.
Co któryś LG czyta się sporadycznie (tzn gdy jeden duży plik to odczyt się
nie powiedzie, gdy 100 mniejszych plików, kilka - kilkanaście w plecy, ale
strukture plików widzi jak najbardziej)
W Basf/Emtec pomimo że leżały w spokoju na półce odpadła w paru miejscach
wartswa refleksyjna i płytka czytała się z różnym skutkiem, generalnie to
mój największy zawód bo myślałem że marka jest ok)
Na platinumach nagrywałem wszelkie smiecie (divx, mp3, fotki, programy) i
jak narazie wszystkie się czytają.

Po 6 latach uzytkowania nagrywam teraz na TDK (od biedy na Verbatimach) gdy
mi zależy na danych, divx i cos co nie ma większej wartości a tylko zaśmieca
dysk nagrywam na Esparanzie itp i to lekkie zdziwienie bo (po 3-4 latach)
jest ok

Płyty nigdy nie nagrywam na maks prędkości!!! Być może to tłumaczy pare
rzeczy...