problemy z ladowaniem XP

Autor: Johnny <polkiu_at_TNIJTO.poczta.fm>
Data: Sat 26 Mar 2005 - 11:27:51 MET

Otoz problem jest nastepujacy, system dziala sprawnie zadnych zwisow,
wszystko jest okej. Jednak kiedy zamkne system i zostawie komputer wylaczony
na dluzszy okres (np. na noc), rano probuje odpalic i qpa: przy ladowaniu
wywala nastepujacy tekst:
""stop c0000218 {awaria pliku rejestru} lub jego dziennika bądź drugiej
kopii""
i nic sie nie da zrobic.
Jedyny ratunek to odpalenie konsoli odzyskiwania z plytki instalacyjnej i
pomaga opcja chkdsk /r
po sprawdzeniu wyswietla mi informacje ze znalazl conajmniej jeden blad na
dysku i go naprawil.
Po resecie juz wszystko jest w porzadku. System wystartuje i mozna spokojnie
pracowac.

Co moze byc przyczyna? Czyzby dysk juz sie powoli sypal [jest najstarszy z
wszystkich komponentow, no moze oprocz karty tv :) ] ale jesli tak to
dlaczego zawsze w miejscu gdzie jest rejestr? A moze to celowe dzialanie
jakiegos wira - sprawdzalem anty i nic mi nie znalazl.

Mam jeszcze teorie ze to przez NTFS - ale nie wiem jak ja udowodnic :)

ASUS P5AD2 DELUXE
Bios 1007.008
Pentium 4 530J 3.0 GHz LGA 775
Sapphire ATI Radeon X700Pro 256MB
Seagate 40GB [partycja systemowa na NTFS]
512 MB DDR-2 533MHz
DVD-RW - LG HL-DT-ST DVDRAM GSA-4040B
CD-RW - LG 24x/10x/40x HL-DT-ST GCE-8240B
Karta Telewizyjna AverMedia TVPhone 98 Mono
MS Windows XP SP2

PS. jeszcze jedno mi sie przypomnialo, dosyc czesto zdarza mi sie ze system
nie pamieta odswiezania obrazu - zawsze mam ustawiona 1024x768@85Hz ale
czasem system uruchamia sie w 1024x768@60 Hz - to od razu wali po oczach.
Czy na to tez jest jakies lekarstwo?