Re: Zwis przy 3DMark03

Autor: Jolly Roger <spameromnie_at_wp.pl>
Data: Fri 25 Mar 2005 - 10:20:31 MET

Dnia Thu, 24 Mar 2005 22:09:34 +0100, Konrad Billewicz napisał(a):

> Teraz odpaliłem 3DMark05 i zwisło po 30 sekundach. :-( Dodam może, że karta
> nie jest podkręcona. Zmodowana na 6600, jak już pisałem, też nie jest.
W takiej sytuacji (może to trochę nieprofesjonalne) zazwyczaj robi się
format c: (aby wykluczyć problemy z systemem). Następnie na świeży
system wgrywasz sterowniki do płyty a następnie najnowsze do grafiki (
oraz DX 9.0C). Odpalsz 3D samrka i jeżeli się zawiesi to jest spory
problem. Po pierwsze - karta może być uwalona. Dlatego też najlepiej
sprawdzić ją w innym komputerze i jeżeli problemy występują nadal, to
mamy pewność, że rzeczywiście coś z grafiką jest nie tak. Innym
częstym powodem zawieszania się grafiki jest źle założone fabryczne
chłodzenie (co czasami się zdarza i trzeba je nieco poprawić). Można
zobaczyć czy radiator dobrze przylega do rdzenia. Można też zmniejszyć
taktowania karty o 50-100 MHz dla rdzenia i pamięci i jeżeli wtedy nic
się nie zawiesi, to będzie to raczej problem z chłodzeniem. Jeszcze
innym powodem zawieszania się karty może być niekompatybilność karty z
płytą. Czasami pomaga wymiana biosu płyty na nowy.
Problem też może leżeć w zbyt mało wydajnym zasilaczu (w co wątpię, bo
GF 6200 nie pożera zbyt wiele prądu), ale sprawdzić zawsze można.
Czyli praca domowa dla ciebie: format c: + nowy system i najnowsze
sterowniki. Jeżeli grafika nadal będzie wieszać komputer (również
przeprowadź test przy obniżonych taktowaniach grafiki), to należy
przeprowadzić test na innym komputerze. Jeżeli i tam będą problemy, to
należy domniemywać, że karta jest uszkodzona (może poprzedni
właściciel przesadził z podkręcaniem i coś się upalilo ...).

> Pozdrawiam,
> Konrad
pozdr.

GG: 9542153 mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[A64 3000+] [2x256 MB Hynix] [Gigabyte K8NF-9] [Pentagram QVC-100 Cu]
[GeForce 6600] [Chieftec 360-202 DF] [Nec 3520] [HDD Samsung 80 GB]