Pytania na temat RAM-u

Autor: Tofik <pafio_at_wp.pl>
Data: Thu 24 Mar 2005 - 23:37:45 MET

Witam.
Ostatnio zwiększyłem wielkość pamięci RAM, dotychczas miałem DDR 256MB
266Mhz, a teraz 768MB (3x256MB 400MHz Kingstone).Ucieszyłem się bo akurat te
kości mają dobre timingi (2.5 na 400 MHz, 2.0 na 333), niestety okazało się
że ilość modułów spowodowała że całość chodzi na 266MHz, próbowałem zmieniać
w biosie na 400 lub 333 ale komp się nie podnosi.Wiedziałem że ilośc modułów
ma wpływ na prędkość ale nie sądziłem, że tak duży.Wobec tego pare pytań.
1.Czy taka sytuacja jest normalna, czy to wina mojej płyty głównej(AsRock
P4VX4), że nie wyciąga więcej niż 266 przy trzech modułach?
2.Czy duża byłaby różnica gdyby całość chodziła na 333 lub 400?
3.Tak przy okazji, tym razem chodzi o SDRAM.Znajomy wstawił ostatnio kość
256MB na płytę Abit BE6 , w internecie znalazłem że ta płyta obsługuje kości
256, a tymczasem płyta w ogóle nie widzi tej kości.Wcześniej ta pamięć
tkwiła na płycie Abit SE6 i wszystko było ok.Jak zmusić taki układ do
działania?

Z góry dzięki za pomoc

Tofik