Re: gruntowny test kompa

Autor: BLE_Maciek <i80c586_at_cyberspace_NO_SPAM_.org>
Data: Tue 22 Mar 2005 - 22:09:52 MET

Tue, 22 Mar 2005 07:57:12 +0100 jednostka biologiczna o nazwie Piotr
<bez@jest.trendy> wyslala do portu 119
jednego z serwerow news nastepujace dane:

>sypie mi się komp... od jakiegoś czasu zawiesza się regularnie... sa
>nawet problemy z instalacją windowsa na nowo... sprawdziłem pamięć
>goldmemory - niby OK. Czy jest jakiś soft który zdiagnozowałby mi płytę
>główną? procesor? co robić dalej?
Oprocz wymienionych wczesniej elektroliow, mozliwa przyczyna jest
poluzowanie czegos na plycie glownej. Zdarza sie tez ze w starych
plytkach wielowarstwowych po prostu pekaja przelotki i to czesto w
losowy sposob (raz styka raz nie styka - np. po nagrzaniu
styka/przerywa). Uszkodzenie takie jest nie do wytropienia i trudne
niemozliwe do naprawienia - napraw np. przelotke znajdujaca sie pod
scalakiem w BGA :-> W takim przypadku plyta nadaje sie wylacznie na
smietnik. Mialem jakis czas temu w swoim kompie w pracy plyte ktora
pracowala niby poprawnie, ale mocniejsze stukniecie w stol powodowalo
reset kompa :-( Po zmianie plyty - jak reka odjal (a przy okazji
dostalem z nia P166 zamiast P120).