Znikniecie Parycji logicznej z dysku wymiennego

Autor: szankiel <szankiel_at_interia.pl>
Data: Tue 22 Mar 2005 - 21:24:43 MET

Witam
Moje pytanie zadziwia mnie samego
ale po kolei:
Wczoraj padł mi zasilacz, tzn, zanim padł rozgrzał się
na tyle ze zdążyłem go wyczuć (już śmierdziało).
Wyłączyłem kompa i zmieniłem zasilacz.
Nic nie padło...na szczescie.
ale...
Mam nastepujące HDD:
Dysk 1 = 40GB Seagate
oraz w kieszeni
Dysk 2 = WD 80GB.
Była na nim partycja
primary/extended (idysk logiczny na Fat 32; litera F).
Partycje u mnie to:
Dysk 1
 c:\ = primary
 d\; e:\ = logiczne na extended
Dysk 2
parycja F (f:\)

Włączam dziś komputer.
Co widzę:
BIOS wykrywa prawidłowo oba dyski.
Ale w systemie (czy Win98 czy XP czy Linux ma trzy)
Nie ma partycji F:\!!!! (hdc1)
Owszem HDD 80GB WD jest widoczny w menadżerze użądzeń
ale ani śladu po partycji (dysku logicznym)

Wiec odpalam Ranish Partition Menagera i co widzę?
NA DYSKU 2 HDD 80 GB cała przestrzeń jest unallocated!!!
Zniknęła parycja F:\!!!
Niemniej jest partycja primary/extended
ale na niej żadnej partycji logicznej

W zwiazku z tym pytanie:
Czy jest mozliwe by po awarii zasilacza "zginęła" cała parycja logiczna?
Czy raczej...
Z powodu awarii zasilacza (przepięcie) uszkodzony jest mbr na tym dysku
i dane są nietknięte, a tylko zapis tablicy partycji jest uszkodzony?
Jesli tak to jak dobrać się do dysku.
Mam na nim ważne dane (około 30GB)

Easy Recovery?
Macie jakieś inne propozycje.