Re: [NoteBook] Uzywac z bateria czy bez?

Autor: BliSki. <BliSki-Wp..._at_zobacz.w.stopce>
Data: Tue 22 Mar 2005 - 20:49:41 MET

"Tomek" wrote:
> Glownie bede go uzywal przy pracy na stalym miejscu na biurku
> czyli nie z zasilania bateryjnego a z gniazdka. Czy w takim wypadku
> powinienem wyciagnac baterie? Czy zywotnosc jej nie bedzie ulegala
> degradacji jezeli zasilanie bedzie w 80% z sieci?

Nikt Ci chyba jedynej słusznej rady nie da,
gdyż sami producenci notebooków plączą się w
zeznaniach. Co mnie nie dziwi gdyż chcą sprzedać
potem drogie "baterie" jako części zamienne.

Ja wyznaję szkołę, że na baterii trzeba pracować
cały czas a jak się wyładuje to naładować do pełna
i znowu odłączyć zasilanie.
W telefonie z baterią li-Jon się sprawdza, czy sprawdzi
się w notku, to wyjaśni się za parę lat.

> I drugie pytanie. Czy bezpiecznym jest uwywanie notebooka longiem 60h pracy
> bez wylanczania?

Jeśli ma procka mobilnego, to odpowiedź brzmi tak.
Jeśli ma desktopowego, to jeśli się nie przegrzewa, to
też nie powinno się nic stać.

--
Pozdr, (R) BliSki. (tm)   m a i l : BliSki(tu kreska)Wp (a') wirtualna (kropa) i tu wiadomo