Re: live! 1024 i 5.1 ?

Autor: TK <nospam-kochmans_at_polbox.com>
Data: Tue 22 Mar 2005 - 18:02:18 MET

Użytkownik tadzik napisał:
> witam
>
> Posiadam CT4830 Live! 1024 (4 kanały?).
> Planuje zakup głośniczków.
> W archiwum znalazłem info, że działając na Inspire 5800
> (http://tinyurl.com/3vum5) nie uzyskam efektu 5.1.
> Czy efekt ten uzyskam w przypadku GD580 (z dekoderem)

Tak, ale pod warunkiem, ze uzyjesz cyfrowego polaczenia i tylko w
filmach DVD (badz w innych programach generujacych dzwiek DD5.1).

> _Inspire_ _5800_ : Funkcja Creative CMSS umożliwiająca odtwarzanie dźwięku
> z 4-kanałowych kart dźwiękowych w formacie 5.1.

Glosnik centralny bedzie gral zmiksowany dzwiek z dwoch przednich
kanalow, a to nie jest prawdziwe 5.1.

> _GD580_ : Zastosowanie technologii CMSS? pozwala przetwarzać sygnał
> stereofoniczny na format dźwięku przestrzennego 5.1.

Dzwiek dwukanalowy rozprowadzony na 6 glosnikow. Byc moze dzieki
zastosowaniu jakichs specjalnych technik uzyska sie w ten sposob pewnien
efekt surround, ale na pewno nie bedzie to 5.1 z prawdziwego zdarzenia.

> Czy w przypadku dwóch typów 5800 i GD580 musze kupić nową kartę aby mieć
> efekt 5.1 ?

Przymusu oczywiscie nie ma, ale najlepiej by bylo.