Notebook do Photoshopa

Autor: Jarek Grabek <jarek.grabek_at_gmail.com>
Data: Tue 22 Mar 2005 - 17:50:32 MET

Witajcie.
Potrzebuję przenośnego komputera praktycznie tylko do jednego zastosowania:
wstępnej obróbki zdjęć w Photoshopie i wyciągania tiffów z formatu RAW. Z
całą pewnością nie będzie używany do gier itp.

Potrzebuję przynajmniej 512mb RAM (mogę dokupić później) i wyświetlacza
15''(jestem świadom wad - będę pracował na histogramach itp). Byłoby super,
gdyby rozdzielczość przekraczała 1024x768. Nie wiem, jak jest z procesorem
- bardzo szybkie to nie musi być - na przenośnym będą wykonywane tylko
podstawowe korekcje, kadrowanie i retusz. Bardziej wymagające procedury
będą wykonywane na jednostce stacjonarnej.

Chciałbym, żeby laptop nie był zbyt duży (głównie chodzi mi o grubość) i
zbyt ciężki (na pewno poniżej 3kg). Bateria nie musi trzymać dłużej niż
półtorej godziny.

Cena? Byłoby super, gdyby zbytnio nie przekraczała 3.000zł. Wiem, że to
mało. Nie wiem, czy warto inwestować w sprzęty tanich marek, sporo w
archiwum głosów o padniętych egzemplarzach. Z drugiej strony jest wiele
postów na temat awarii sprzętów firmowych. Na pewno nie będzie zbyt
brutalnie traktowany, w teren będzie jeździł sporadycznie.
Chciałbym też wziąć ten komputer na raty, więc chyba tylko nowy wchodzi w
grę.

Bardzo proszę o pomoc, będę wdzięczny za każdą sugestię.

--
Pozdrawiam
Jarek