problem z czytnikiem CF

Autor: badworm <nospam_at_post.pl>
Data: Mon 21 Mar 2005 - 00:14:33 MET

Jakiś czas temu zakupiłem taki czytnika kart Compact Flash:
http://allegro.pl/show_item.php?item=44416117 Po kilku tygodniach
używania okazało się, że dane przeniesione na kartę są różne od tych
znajdujących się w komputerze. Problem dotyczy zarówno plików MP3(karta
pracuje w przenośnym odtwarzaczu) jak i innych. Co ciekawe w przypadku
plików o treści zapisywanej w sposób tekstowy przekłamanie nie polega na
zapisaniu w losowych miejscach pliku jakiś śmieci tylko jakby zamianie
miejscami pewnych fragmentów pliku. Co ciekawe zaraz po skopiowaniu na
kartę i z powrotem na dysk pliki są poprawne, błędy pojawiają się
dopiero po jej programowym "wysunięciu"(odłączeniu) i ponownym wykryciu
przez system. Na pewno przyczyną błędów nie są same karty CF - problem
występuje na dwóch zupełnie różnych karta a jedna z nich ma za sobą co
najwyżej 300 cyklów zapisu. Testowałem czytnik wraz z kartami na
Win98SE(wykorzystując sterowniki dołączone do czytnika) jak też na
Win2000 gdy karta była sformatowa w FAT a także z wspomnianym MP3
playerem, który ma swój własny system plików i który do komunikacji z
kartą sformatowaną w tym systemie wykorzystuje własną bibliotekę i
dedykowany program do transferu plików. Jak na złość podczas celowych
testów polegających na zapełnieniu karty w 100% i sprawdzeniu sum
kontrolnych plików z dysku i tych z karty(oczywiście po ponownym jej
wykryciu) wszystko jest OK - przekłamania występują w sposób losowy :-(
Czym takie zachowanie może być spowodowane? Mam możliwość reklamowania
czytnika ale boję się, że akurat w trakcie reklamacji błędy nie będą się
pojawiały i wyjdzie na to, że niesłusznie reklamowałem :-/

--
Pozdrawiam   Bad Worm  badworm{"a" w kolku}post[punkt]pl
GG# 2400455 ICQ# 320399066