Re: Znikanie danych na dyskach 200 gb maxtor i caviar

Autor: Hubert Rebus <habert5.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Sun 20 Mar 2005 - 19:07:39 MET

Michal Lukasik <michu_l@tlenCUT.pl> napisał(a):

> Dokładnie z tą uwagą, że nawet jeśli są zainstalowane to czy ta obsługa
> jest włączona?
> Info co i jak na WWW M$.

Najpierw w grudniu 2003 kupiłem tego 200 gb maxtora, zainstalowałem sp1 bo
dysk był na dodatkowym kontrolerze podpiety i jak wiadomo bez sp1 system nie
zobaczy jego w całości (faktycznie tak było miałem problem z brakiem tych 60
gb albo rozwalało mi tą partycję 60 gb) wtedy przełączyłem dysk na kontroler
na płycie głównej i był wdziainy cały bezproblemowo. Jednocześnie wydaje mi
się że zepsuła mi się płytka na któej miałęm sp1 (w całosci jako 120 mb plik
instalacyjny bodajże) i po zainstalowaniu systemu sciagałem poprawki do
systemu ze strony microsoftu, wiem że sp2 nie miałem na pewno. Wydaje mi sie
ze te sciagniete poprawki to to samo co sp1.
Problemy z dotychczas dobrze działajacym dyskiem 200 gb maxtor (pomijajac
perypetie na zewnetrznym kontrolerze bez sp1, tylko instalowałem poprawki ze
strony microsoftu) zaczely sie po podlaczeniu i kilkudniowej przpychance z
nowym dyskiem 200 gb caviar ! Fakt kilka reinstalacji systemu było.
Procedura byłą taka: awaria danych, zdjecie partycji, zalozenie nowych,
formatowanie na fat32 albo ntfs i instalacja systemu + ze strony www
aktualizacje.

na pewno nie grzebałem w rejestre aby uaktywniać coś recznie, ani nie
instalowałem sp1 po podłączeniu obu dysków do kontlorera płyty głównej, bo w
takiej konfiguracji oba dyski sa widzine w calosci i działają swiezo po
sformatowaniu ale do czasu, wiec po co coś jescze uaktywniać ?

A propos - czy sp1 to to samo co na stronie microsoftu jako update ? czy to
grzebanie w rejestrze uaktywniajace obsługe wielkich dysków to konieczność ?
jak to zrobić bezbleśnie, czytałem ten opis microsoftu, makabra !