Zwis komputera przy zmianie rozdzielosci (Matrox G400, Windows XP)

Autor: Szymon <szwyr.usunto_at_o2.pl>
Data: Sat 19 Mar 2005 - 16:32:01 MET

Zachciało mi się grzebać w komputerze (2. instalacja Windows, Linux
itp.). Skończyło się reinstalacją systemu - i jest problem:
1. System zawiesza się przy starcie (sieczka na ekranie).
2. Startuje w trybie VGA
3. Bedąc w trybie VGA jakakolwiek zmiana ustawień grafiki:
rozdzielczość, ilości kolorów powoduje wyłaczanie akceleracji sprzętowej
- zwis
4. Uruchamia się w trybie awaryjnym (rozdz. 1024x768x16)
5. Po wyłączeniu karty graficznej w trybie awaryjnym system wstaje:
pokazuje kartę "nic", nie wykrywa monitora, wyświetlanie wolne.
6. W Linuxie bez problemów.

Nie wiem już co robić, zmieniałem sterowniki, aktualizowałem BIOS karty,
zmniejszałem nawet FSB CPU z 133 na 100 MHz.
Sprzęt: Soltek DRV4 (KT266A), Duron 750@866(133x6,5), Matrox G400 DH 16MB

--
Pozdrawiam, Szymon
(odpowiadając popraw adres)