K7S5A, trudny start na 133/133, nowy bios załatwia sprawę

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_go2.pl>
Data: Sat 19 Mar 2005 - 12:06:06 MET

Cześć
Ostatnio ktoś zasugerował mi użycie biosu HRTIBIOS V9.00 For K7S5A,
Released 11/06/2004, ze strony http://www.ruisch.tk. Nie sądziłem
żeby ten bios pomógł na moje kłopoty ze startem płyty przy ustawieniu
133/133, podobnie jak nie pomógł żaden z wielu dotychczas
wypróbowanych przeze mnie. Ale po upgradzie, ku mojemu zaskoczeniu,
moja płyta zaczęła startować za każdym razem, zimna czy ciepła.
Wydaje się że powodem jest opcja (której brak w innych biosach):
Advanced BIOS feature -> Boot up CPU speed -> Low. Sądząc z tego
opisu, płyta startuje przy mniejszej częstotliwości która po udanym
starcie jest przełączana na docelową.
Piszę o tym, bowiem jest całkiem sporo takich egzemplarzy płyt które
mają problemy ze startem i jak do tej pory nie było na nie sposobu.
Na mojej wypróbowałem wszystkie sposoby, łącznie z opisanymi tu:
http://www.geocities.com/mrathlon2000/zp.html. Bios ma ponadto sporo
innych ciekawych opcji. Zachęcam do wypróbowania, szczególnie tych
którym płyta nie startuje dobrze lub wcale na 133/133 i podzielenia
się opiniami.
Dodam jeszcze że opisany na przytoczonej stronie opis upgradu u mnie
nie zadziałał i że wymieniłem bios (jak zawsze do tej pory) programem
AMI82724.EXE.

--
Jacek
***K7S5AL, Athlon2400+, 512MB SDR, GF4MX440, Feel 300W***