Re: Polerować?

Autor: Dariusz K. Ladziak <ladzk_at_waw.pdi.net>
Data: Sat 19 Mar 2005 - 02:01:26 MET

On Fri, 18 Mar 2005 17:25:52 +0100, NoRek <tadek@kk.kalisz.pl> wrote:

>POlerowac byle rowno:)
>Ja natomiast chcialem sie spytac,czy ktos probowal malowac
>na czarno radiator.Ostatnio mialem na wykladach,ze szyny w
>rozdzielniach ee maluje na ciemny klor w celu zwiekszenia
>wsp. odawania ciepla(Kod),i zastanawiam sie jakie by to
>mialo skutki w przypadku radiatora.

Malować? Rożnica między oddawaniem ciepla przez srebrna a czarnš
powierzchnie jest mniejsza (w koncu radiator oddaje cieplo powietrzu
przez przewodzenie glownie, nie przez promieniowanie - a dla
przewodzenia kolor nie jest istotny) niz w druga strone roznica
przewodzenia miedzy metalem, a powietrzem w stosunku do metalu
upackanego farba a powietrzem...
Radiator to ma sens wybarwic w warstwie tlenku wytworzonego w procesie
anodyzacji - tlenek cienki, i tak byc powinien (jak nie anodyzowac to
z czasem sam sie wytworzy), zawsze czarne troche lepiej cieplo odda...
Ale dowalic warstwe farby na jakims plastikowym lepiszczu skutecznie
izolujacym metal od powietrza? Bezsens do n-tej potegi!

--
Darek