Polerować?

Autor: Brovar <brovar_miszcz_at_interia.pl>
Data: Fri 18 Mar 2005 - 14:37:42 MET

Witajcie!

W zeszłym tygodniu nabyłem wentylator Arctic Cooling Copper Silent 2 TC
rev.2
(http://www.proline.pl/shop.php?prodid=41435f434f505045525f53494c454e545f325443)
na procesor Athlon XP 1600+ (Palomino). Efekty jego zamontowania są
zauważalne, jest ciszej, ale temperatura w stresie osiąga 55C, a pod
nieznacznym obciazeniem (sciaganie, np. w nocy) to 43C. Wentylator jest
sterowany w zaleznosci od temperatury (czujnik między żeberkami
wentylatora), a te 43C to wciąż zauważalny hałas, ale zawsze mogłoby chyba
byc ciszej. I właśnie sobie przypomnialem, ze powierzchnia radiatora nie
byla gladka, raczej chropowata. A dość często polecane jest polerowanie
radiatora. I tutaj moje pytanie: czy wypolerowanie radiatora drobnym
papierem ściernym zmniejszy temperaturę między żeberkami radiatora?

Proszę i z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Brovar