Pamięci za 1200 zł Porażka ! help.

Autor: kolega <itakminicniezrobisz_at_buziaczek.pl>
Data: Fri 18 Mar 2005 - 12:14:43 MET

Witam. To znowu ja w sprawie pamięci.
Na początku kupiłem kingStony HX ul low. 950zł. Zwróciłem je bo były
walnięte. Wczoraj wymienili mi panowie na "GeIL Dual 2 x 512MB UltraX PC-400
CL2" oczywiście za dopłatą. Jedna z najlepszych pamięci na rynku. Piszą że
się bardzo dobrze podkręcają. Ale nie u mnie!!!. Posiadam ABIT IC7 (bios 2.8
najnowszy) , P4 2.4c HT. Pamięci winny chodzić na 2-5-2-2. U mnie bios
opcjonalnie wykrywa je na 2.5-5-2-2. Nie wiem dlaczego. Po 2 od razu co
zrobiłem włączyłem program diagnostyczny memtest 3.2v(chyba 3.2 nie dam
głowy), w 40% testu pojawiły się błędy. Pamięci starannie były zapakowanej
jak żadne inne które widziałem, opakowanie twarde plastikowe , same układy
pamięci w szczelnie zapakowanych foliach. Bardzo delikatnie je zamontowałem,
ze starannością lekarza na sali operacyjnej. Pomyślałem, że te może to wina
tego programu.
W dzisiejszą noc zapuściłem "realistyczny" mem test. uruchomiłem Ut 2004 2x
quake 3 , 5 filmów odtwarzanych na raz, corele programy inne wszystko
zajmowało w pamięci 1.2 Gb.Zajęcie proca 100% i tak przez cała noc, komp.
sabilny. Dodam, że to było na podkręconej maszynie:
2.4@3.3 czyli 12x275 MHz pamięci 5:4 czyli 220, 2.8 Volta czyli max na ic7,
tajmingi i tutaj musiałem mieszać : na takim OC przy 2.5-5-3-3 w windowsie
pojawiał się blue bez żadnych komunikatów, blue samoczynny reset. Dopiero
2.5-6-4-4. 2.8 V wytrzymał przy takim teście całą noc.Dobra ale idźmy dalej.
Bo przecież to taka pamięć która winna się podkręcić( u jednego nawet 275
ale mnie nawet nie o to chodzi.) puściłem ja na 230MHz ( przy maxymalnych
tajmingach 3-8-4-4 !! synchro z prockiem. I CO ? KUPA, bios wystartował a
przy ładowaniu windy Blue. Dobra. Ide jeszcze inaczej. Wszystko ustawione na
normalnie procek 2.4 pamięci na 2.5-5-2-2. 2.7 V Pomysłalem że z takimi
pamięciami to zadziałają opcje GAME ACCELERATOR : czyli F1. TURBO .STRES
cos. I CO ? kolejna KUPA !!! żadna z tych opcji nie działa nawet najniższa
TURBO. Bios się startuje ale jak przychodzi do "wyjścia" z biosu do
ładowania windowsa kursor pika i czeka na wieki. Panowie w czym problem, na
jakich do cholery pamięciach działają te opcje G A. i Dlaczego tak słabo się
u mnie to kręci i dlaczego są błędy w mem test., Dlaczego bios wykrywa je na
2.5 a nie na 2. POMÓŻCIE BO ZARAZ MIENIE KOMPA NA TRAKTOR.
Dzieki.