Re: "pci latancy timer" CLK Na ile ?

Autor: PiterS <pestach_at_DELETEpoczta.onet.pl>
Data: Thu 17 Mar 2005 - 19:10:43 MET

> Im większe PCI Latency tym wyższa wydajność teoretycznie,
> ale różnice są niemierzalne raczej. Z kolei wysokie Latency
> może powodować nierównomierność transferu objawiającą się
> np. czkawką dźwięku.

Przy okazji tematu, czy w XP da się gdzieś w rejestrach zmienić PCI
Latency. W BIOS-ie nie mam takiej możliwości a mam problem właśnie z
dźwiękiem. Przy zapisie na dysku przypiętym do kontrolera HPT370 podczas
odtwarzania niezdekodowanego AC3 wyjściem cyfrowym w SB Live (dekoduje go
amplituner) mam jakby "bulgotanie" dźwięku. Pod Win98 nic się nie dzieje
więc to problem sterownika. Oczywiście przekładanie karty, wyłączanie APIC,
wyłączenie trybu turbo Live-a nie pomagało.

--
Epox EP-8KRA2+ + Barton 2500@3200 + 2 x 512 MB Twinmos PC3200
LCD Iiyama AS 4821DTBK + Hercules Radeon 9700 128 MB + SkyStar 2