Re: Komputer, który potrzebuje 800W mocy

Autor: Tomasz Pyra <hellfire_at_spam.spam.spam>
Data: Wed 16 Mar 2005 - 21:29:48 MET

Bartas napisał(a):
> Wczoraj znajoma poinformowała mnie, że podczas szkolenia BHP facet
> poinformował zebranych, że zwykły domowy pecet jest w stanie pobierać moc
> rzędu (sic!) 800W i to nie tylko przy uruchamianiu.
> I tak sobie pomyślałem jak to sie ma do takiej sutuacji:
> - zasilacz dajmy na to 420 W
> + monitor CRT (niech będzie 80W)
> = daje nam teoretycznie (bo prakatycznie przecież nie wykorzystujemy przez
> cały czas mocy naszego i tak dośc mocnego zasilacza) 500W.
>
> Ciekawe jak oni wyliczyli te 800W ;-)

Na zasilaczu pisze - 230V 4A (a zasilacz 300W).
Teoretycznie, wiec ponad 800W.

Moj tam pobiera 170W z monitorem (Athlon XP 2500+).

W to ze domowy PC wezmie 800W nie uwierze. Nawet jak na zasilaczu pisze
420W, to jak sie glabiej wczytamy, to sie okaze, ze to 420W jest
absolutnie nierealne, bo taki wydatek mocy moze wystapic tylko przy
maksymalnym obciazeniu kazdego z kanalow, do czego raczej nie dojdzie
(co najwyzej do maksymalnego obciazenia jednego z kanalow).

Nie wiem jak ze sprawnoscia zasilaczy po 60zl... bo obawiam sie ze tu
moze byc cienko :)

Ale jak by sie uprzec... Wsadzic w komputer "najgoretszy" sprzet, do
tego dolozyc mocne audio i dual head-a na jakis wielkich monitorach CRT.
Drukarka, skanner, modem, lampki USB, podswietlenie w obudowie,
bezprzewodowe peryferia, to moze sie uda 800W uzbierac.