Re: system zatrzymuje sie co pol sekundy

Autor: LiT <ltkascha_at_op.pl>
Data: Tue 15 Mar 2005 - 16:09:38 MET

Hej.
Przypomniało mi się, że kiedyś widziałem/czytałem, że mocne procki Intela
(na 98% był to model 3.6HT) mają problemy z działaniem przy dużym
obciążeniu co się przekłada na wysoką temperaturę przy stosowaniu
standardowego chłodzenia. Objawia się to "pływaniem częstotliwości" pracy
co w efekcie może wyglądać na Twój problem.
Doświadczenie polegało na uruchomieniu programu, który wyglądał mi na
wcpuid (a konkretnie ten plug-in pokazujący bieżącą częstotliwość pracy)-
chyba jest zabroniony, bo CELOWO zamazano nazwę ale na niego mi to
wyglądało. Dodatkowo wskazany jest program do mierzenia temperatury CPU. No
i najważniejsze - obciążenie. Prime, BurnIn itp... No i po osiągnięciu
jakiejś tam temperatury, częstotliwość WYRAŹNIE skakała.
Proponuję Ci sprawdzić - niewiele kosztuje. :)
Pozdro
Tadek