Bootowanie kompa z napędu dvd/cd - problem!

Autor: gregc <gregc_at_intelatech.pl>
Data: Tue 15 Mar 2005 - 12:09:15 MET

witam

Mniej więcej miesiąc temu zakupiłem nagrywarkę dvd LiteOn.
Podpiąłem ją na IDE secondary channel, jako master. Na tym samym kanale
siedzi jeszcze jako slave stary cdrw Samsunga. Na primary channel jest sam
Segate Barracuda 60 GB . Płyta Epox 8rda3+.

Naszło mnie na Linuxa - więc wsadziłem cd1 do dvd, ustawiłem w BIOSie start
z CD i ... ZONK, start z HD zamiast z cd, to samo po wsadzeniu do starego
napędu Samsunga.

Po gruntownych badaniach wyszło że:

- start kompa z HD mimo opcji BIOSu FIRST BOOT FROM: CD
- z flopa startuje jak dam opcję FIRST BOOT FROM: FDD
- opcja FIRST BOOT FROM HD0 startuje z HD of koz ;)
- opcja FIRST BOOT OTHER DEVICE startuje HD
- odpięcie pojedyncze poszczególnych napędów nie skutkuje (dalej tylko FDD
albo HDD),
  tzn jak zostaje na kablu sam dvd albo sam cdr to nadal te same objawy
- jakies 3 miesiące temu (przed zakupem dvd) instalowałem XP-ka i wszystko
hulało
- pod WinXp napędy śmigają bez kłopotu, czytanie, nagrywanie itp
-płyta CD z Linuxem jest ok, płyta CD z WinXP też nie bootuje, takoż Knoppix
Linux

reset BIOSU - tego wolałbym na razie uniknąć ... szkoda mi potem 15 minut
wklepywać ustawienia ( mam sprzęt lekko OC )

czy ktos ma jakies doświadczenia/pomysły co z tym fantem zrobić ??

proszę o pomoc !!!
( tu już nawet nie o tego nieszczęsnego Linuxa chodzi, ale jak mi Winda
padnie, jak ja ją zbootuję ?? :D )

pozdrawiam