Awaria czytania CD w nagrywarce DVD

Autor: OlO <aleksander.plinski_at_filtr_wp.pl>
Data: Tue 15 Mar 2005 - 10:38:18 MET

Witam szanownych grupowiczów
Kupiłem sobie parę tygodni temu nową nagrywarkę DVD Toshiba SD-R5372.
Działała bez zarzutu, w pewnym momencie jednak przestała widzieć płyty
CD - po włożeniu do napędu dowolnej płytki (czysta, nagrana, tłoczona,
jakakolwiek)
na stałe włącza się dioda (wg. FAQ Toshiby to "potencjalny problem ze
sprzętem"),
napęd próbuje rozkręcić płytę ale mu się nie udaje i płyta nie jest
widoczna,
nie można ani czytać ani nagrywać. Z płytami DVD nie ma żadnych problemów -
czytanie i nagrywanie ok.

Przypuszczam że napęd nadaje się tylko do wysłania do serwisu, czy tak ?
Przy okazji mam pytanie - czy nagrywarki DVD mają dwa różne lasery
do obsługi CD i DVD (tam jest chyba inna długość fali, czy tak?).
Jesli tak to byłby pad lasera od CD .., czyli kupa i wymiana nagrywarki ..

Pozdrawiam
OlO