Re: dlugosc kabla dziewkowka<->glosniki

Autor: mishak <taaaa_at_adrees.nie>
Data: Sun 13 Mar 2005 - 00:32:36 MET

MK wrote:
> Sprawa jest taka, ze mam glosniki logotecha x530 i maja one zostac
> podlaczone duzo dalej niz jest komputer.
> Czyli trzba zrobic dluzszy kabel miedzy basowym,
> a komputerem (to sa trzy jacki).

Czyli masz wzmacniacz wewnątrz obudowy głośnika basowego. Miedzy
komputerem a tym głosnikiem powinieneś użyć standardowego przewodu audio
  (line) - aczkolwiek nie polecam dłuższego niż 5m.

> Oraz duzo dluzszy kabel miedzy basowym a satelitkami (to sa "czicze",
> powyzej 30m)

Tutaj nie bedzie problemu z tymi 30 metrami - musisz kupić przewód
głośnikowy. Średnice tego przewodu dobiera się w zależności od mocy i
długosci przewodów, generalnie im wieksza tym lepsza ale bez przesady.
Tak na oko przekrój 1,5 .. 2 mm kwadratowe powinien starczyć przy tych
mocach.

Tylko mam dwie uwagi:
1. Jeżeli odsówasz głośnik o odległość 30m od komputera - oznacza to że
masz do nagłośnienia powierzchnie ~ 30mx30m = 600 m^2 - czyli satelity
powinny być o mocy IMHO minimum 400W - twoje mają 7,5W.

2. Potrzebujesz odpowiednich lini opóźniających na każdym kanale
głośnika aby uzyskac dźwięk przestrzenny - opóxnienia te ustawia się w
większości dekoderów Dolby czy DTS - nie wiem jak w komputerowym dekoderze.

ale to już się chyba zapędziłem bo to NTG..

--
Mishak