Re: Podłączenie nagrywarki z HDD na jednej taśmie.

Autor: <lev_at_k>
Data: Fri 11 Mar 2005 - 12:14:40 MET

Floyds wrote:

> Chciałem zapytać czy można podłączyć nagrywarkę DVD na jednej taśmie ATA 100
> z twardzielem? Czy nie spowolni to transmisji danych?

Jesli twój napęd działa /bezproblemowo/ (a nie tylko na papierze jak np.
niektóre starsze LG) w trybie DMA i cała tasma jest podłączona do w
miarę współczesnego kontrolera IDE/ATAPI (ma tzw. independent timing)
np. zabudowanego na płycie gł. - spowolnienie nie powinno być duże.
Będzie ono AFAIK raczej wynikać z większej złożoności protokołu ATAPI
obsługującego napędy optyczne, co nieco komplikuje (wydłuża komunikację)
z danym urzadzeniem niż w przypadku zwykłego HDD.
Inna kwestia czy rzeczywiście jest sens podłączania aż tylu napędów
optycznych na raz?

> Pozdrawiam.
> Floyds

Pozdrawiam