Re: Który koniec taśmy ATA 100 do HDD a który do płyty?

Autor: jjtomi <php3_at__spamstop_wp.pl>
Data: Thu 10 Mar 2005 - 22:32:23 MET

> I jeszcze jedno pytanie. Czy ma znaczenie, który koniec taśmy ATA 100/133
> wetknę do płyty a który do HDD? Kabel ma wtyczki w różnych kolorach i
pewnie
> ma to jakieś znaczenie. Sorka że takie lamerskie pytanie, ale już się
> pogubiłem.

niektóre kable mają podpisane:
- czarny, black - MASTER
- szary, grey - SLAVE
- niebieski, blue - gniazdo IDE na plycie głównej MB

bo często to ludzie mylą i niby jakos tam działa nawet jak się mastera
podłaczy w miejscu slave'a (czasami jeszcze na secondary zamiast na primary
i tez dziala) taśma odwrotnie (czarny-plyta glowna) o ile wiem też potrafi
dzialać :) ale czasami mogą byc chyba kłopoty, bo prawidlowo powinno być jak
wyżej opisane, takze wcale nie takie lamerskie pytanie

pozdrawiam