Zasilacz 20 pin i plyta 24 pin?

Autor: Bartek Rudy <brudy123_at_o2.pl>
Data: Thu 10 Mar 2005 - 21:23:02 MET

W kompie miam zasilacz NeoTec'a 380 W z 20 pinowym (po dziesiec w rzadku)
zlaczem do plyty glownej (plus oczywiscie to drugie 4 pinowe). Dzisiaj
kupilem sobie plyte Asusa (A8N-SLI Deluxe NForce4) ze zlaczem 939 i procesor
AMD 64 3000+ na to gniazdo (do tego GF 6600). Wlasnie sobie to wszystko
radosnie skladam (troche cierpiac z ogoloconego portfela), a tu ... DUPA. Na
plycie jest zlacze 24 pinowe do zasilania.

Co teraz? To dranstwo jest kompatybilne wstecz, czy nie? Tzn., czy moge pod
to podlaczyc moj obecny zasilacz (wtyczka wchodzi tylko przy jednym
ustawieniu, ale zostaja 4 piny wolne) i bedzie dzialalo, czy tez jest po
ptakach i trzeba kupowac nowy? Wku...ny i zawiedziony jestem na maksa, bo
myslalem, ze dzisiaj ten sprzet odpale, a dodatkowych wydatkow to juz w
ogole nie przewidywalem, tym bardziej, ze ten NeoTec to jest praktycznie
nowka. :(

Moze ktos rzucic komentarzem, kto ma podobna sytuacje i mu to dziala? Nie
chce ryzykowac plyty, proca, grafy i pamieci za prawie dwa tysiace, tylko na
podstawie "Wydaje mi sie, ze bedzie dzialalo". :|

W instrukcji do plyty jest napisane, ze do konfiguracji mocniejszej niz moja
plyta potrzebuje 17 A na +12V. Moj NeoTec ma 18 A na +12V, wiec wymagania
spelnia, ale ... zadziala z krotsza wtyczka (kompatybilne wstecz), czy dupa
(niekompatybilne)???

Szlag. Normalnie czuje, ze zaraz wrzodow dostane na zoladku. :( Nie mam kasy
na nowy zasilacz. :|