Re: Żywotnosc CD-R

Autor: PiterS <pestach_at_DELETEpoczta.onet.pl>
Data: Tue 08 Mar 2005 - 22:32:42 MET

> Eee tam - z ciekawosci testowalem niskopoziomowo ~2 miesiace temu
> zwykle plyty BTC na ftalocyjaninie i stopa ledow byla czesto nizsza niz
> swiezo nagranych x8 Verbatrimow DLP.

Potwierdzam, że te starsze egzemplarze (moje pierwsze z sierpnia 1996) do
dziś czytają się b. dobrze, KProbe nie wykazuje żadnych problemów z nimi.
Zresztą zawsze nagrywam na markowych (obecnie Varbatim) i z tymi także nic
się nie dzieje, poziom błędów jest dosyć niski.
Wszystkie płytki przechowuję w pudełku w szufladzie tak więc UV na pewno im
nie zaszkodzi. Tlen ? - jeśli nie uszkodzony lakier też nie powinien im
niczego złego zrobić. Jeśli na płytce były jakieś odciski palców to te jak
najszybciej usuwałem - zdaje się, że to tłuszcz w dłuższym okresie czasu
potrafi skutecznie uszkodzić płyty.

--
Epox EP-8KRA2+ + Barton 2500@3200 + 2 x 512 MB Twinmos PC3200
LCD Iiyama AS 4821DTBK + Hercules Radeon 9700 128 MB + SkyStar 2