Re: Sprzętowe udawanie drukarki na LPT

Autor: BartekK <sibi_at_hell.art.pl>
Data: Tue 08 Mar 2005 - 11:34:12 MET

Warlock napisał(a):
> Nie dokońca wiem gdzie to pisać...
> Mam taki problem... jest sobie urządzenie, niestety nie mogę ingierować
> w jego oprogramowanie... do urządzenia powinna być podłączona drukarka
> na LPT na której drukowany jest raport z działania urządzenia, średnio
> kilkanaście linijek
> Mnie ta drukarka potrzebna nie jest...

niema problemu, wystarczy ze w wtyczce LPT wykonasz zworki odpowiednie:
zgodnie z http://www.phm.lu/documentation/connectors/Parallel.asp :

1. ACK (Acknoledge) active low input Notify the computer that the
printer is ready to receive the next data.
czyli ACK trzeba zewrzec do masy, urzadzenie bedzie myslalo ze drukarka
jest gotowowa przyjmowac dane do wydruku

2. PE (Paper End) active high input. Printer out of paper
Czyli trzeba PE tez do masy, bo stan wysoki oznacza brak papieru - ale
to tak profilaktycznie

zrob taka wtyczke ze zworkami i powinno drukowac w otchlan