AGP x4 na starszych plytach z chipsetem VIA

Autor: Axel <ihatespam_at_nospam.for.me>
Data: Mon 07 Mar 2005 - 23:48:43 MET

Witam,
Mam pewien problem z nowszymi sterownikami nVidii tzn z ForceWare 56.64 i
66.94 pod Win98SE. Otóż, o ile starsze sterowniki (Detonatory z serii 4x.xx)
po włączeniu odpowiednich opcji (AGP x4 w BIOSie, zainstalowanie VIA4in1 w
trybie turbo i ustawienie AGPx4 transfer mode w RivaTunerze) aktywują tryb
AGP x4 na mojej płycie z chipsetem VIA 694X (ECS P6-VAP-AP), to pomimo
usilnych starań nie byłem w stanie aktywować tego trybu w sterownikach
ForceWare 56.64. Jest to o tyle ważne że ta właśnie wersja sterowników jest
moim zdaniem najlepsza dla starych GeForce 4 MX-440. Daje nawet 10% wzrost
wydajności w aplikacjach OpenGL niż Omega drivers pod Win 9x (bazujących na
Detonatorach 45.23). Testowałem pod GLExcess i w Vulpine GLMark. Nie we
wszystkich testach oczywiście. Jednak tryb AGP x2 domyślnie ustawiany jest o
tyle kłopotliwy że czasami (np podczas gry w Wolfstein ET w trybie 1024x768
high detail) potrafi zatykać magistralę na ułamek sekundy (sterowniki 56.64
i 66.94). Nie jestem pewny czy jest to akurat wina mniejszej prędkości
taktowania magistrali AGP, ale wydaje mi się że tak, bo przy prędkości AGP
x4 tego już nie ma. Oczywiście idealnym rozwiązaniem była by praca w trybie
AGP x4 pod ForceWare 56.64, no ale jak już pisałem nie da się tego ustawić
:(. A może ja coś źle robię...