sieciowka vs. płyta główna

Autor: adam <a_at_a.pl>
Data: Mon 07 Mar 2005 - 16:26:58 MET

Witam.

Mam kłopot z działaniem sieci. W kupionym kompie ze zintegrowaną sieciówką
był jakiś kwas, bo widziałem tylko dwa, góra trzy kompy z ponad 20 w sieci.
Włozyłem jakąś zwykłą kartę sieciową na PCI i problem znikł, ale nie do
końca. Komp często "gubi" tą sieć, albo znika połączenie z internetem
(udostępnione przez sieć).
Spróbowałem wstawić kartę 3COM i dopiero zaczęły się jazdy. Stawiałem od
nowa system (win98se) i karta zainstalowała się najpierw z marszu (stery z
instalki win98), ale kiedy dodawałem kolejne urządzenia, to pojawił się
konflikt z k. dźwiękową (to samo przerwanie). Przełożyłem 3COMa na inny slot
i dalej dupa. Karty nie udało mi się już skonfigurować, nawet po jeszcze
jednym formacie dysku i ponownym stawianiu Windowsa oraz wyłączeniu w BIOSIE
k. dźwiękowej i tasowaniu nią po slotach. Zawsze pokazywało mi komunikat w
rodzaju: próba aktywowania urządzenia się nie powiodła - błąd - CODE 11 czy
10. Stery tez próbowałem różne, ale one generalnie pasowały, tylko komp
zawsze się wieszał podczas instalowania (na ostatnim ekranie, kiedy
zatwierdzałem już wszystko i miało być O.K.)

Czy dobrze się domyślam, że powinieniem wywalić na śmieci płytę główną
(ASROCK z P4)?

adam