Re: Dramat DVD

Autor: Michal Bien <mbien_at_wywalto.uw.edu.pl>
Data: Sun 06 Mar 2005 - 14:22:38 MET

latet <latet@latel.pl> wrote:

> DVB?

            Digital Video Broadcasting.
Wystepuje w standardzie DVB-S/T/C.
            Pierwszy to przekaz satelitarny [populara TV cyfrowa jak chcoazby C+
czy P2C, ale ten ostatni z jakascia
nie ma nic wspolnego - Solorz i spolka na pewno kocha pieniadze, ale nie
mozna powiedziec by sznaowal swoich abonentow - upchneli tylke kanalow na
jednym transponderze, ze gorzej wygladaja juz chyba tylko niektore TV
arabskie]
            Drugi to to, w co bawi sie ostatnio TVP w wiekszych miastach, zamiast
zajac sie zapewniniem chocby podstawowych 3 kanalow - w tym lokalnego na
obszarze calego kraju gdzie nie ma przeszkod terenowych. NP: w calym
wojewodztwie swietokrzyskim TVP3 dostepny jest tylko w Kielcach z nadajnika
lokalnego o malej mocy - reszte wojewodztwa TVP ma gleboko w d*e [mimo ze
np: na Sietym Krzyzu jest ogromny nadajniuk o duzych mozliwosciach i mocy,
z ktorego nadaje sie tylko i wylacznie TVP1 i 2. Obsluga nie chce nawet
odplatnie retransmitowac TV komercyjnych, mimo ze kilkakrotnie skladano im
oferty. Ale wycagac lape po abonament w pelnej wysokosci szubrawcy juz maja
czelnosc.
            Trzeci rodzaj wystepuje w kablowkach, ale nie wiem czy w Polsce
ktoras tak nadaje - w Niemczech na pewno.

> A czy zaraz trzeba konwertowac i nagrywac na DVDRW?
> Czy podobnie korzystny efekt nie wystąpi, gdy odtwarzacz DVD
> potrafi sam z siebie odtwarzać DivX-y z plytek CD?

            Oczywiscie ze nie trzeba.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl #GG:351722 #ICQ:101413938