Re: Dramat DVD

Autor: latet <latet_at_latel.pl>
Data: Sun 06 Mar 2005 - 13:18:07 MET

> 2) Gorsze odwzorowanie barw (mniejsza paleta) powoduje
> zniwelowanie efektu podziału obrazu na makrobloki,
> widocznego na dużych, niezbyt jednolitych płaszczyznach
> barwnych.

Mysle, ze jednak czasem jest odwrotnie.
Chodzi mi o sytuację, gdy np. DVD9 jest zbyt mocno
przekompresowane na DVD5 - i pojawiaja się makrobloki
w ciemnych partiach obrazu. Na kompie mozna tego
nie dostrzec ze wzgledu wlasnie na ogólną "ciemnosc"
obrazu. Za to TV bardzo "podbija" jasnosc i wtedy wlasnie
na TV te makrobloki w cieniach mogą zacząć przeszkadzać...

Dlatego IMHO - na TV czasem lepiej wyglada film o mniejszej
rozdzielczosci (np. SVCD) niż mocno przykompresowany DVD
w pelnej rozdzielczosci DVD.

Pozdrawiam,

latet