Re: NTG ale pewnie ktos mi doradzi (gwarancja serwis)

Autor: darek_t <darek_t_at_poczta.fm>
Data: Sat 05 Mar 2005 - 09:00:52 MET

> Wiem, ze pewnie juz poczytales strone Federacji, ale zacytuje dla innych:
> "Naprawa lub wymiana jest nieodpłatna, a ponadto sprzedawca ma obowiązek
> zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego takich, jak koszty demontażu,
> dostarczenia, robocizny oraz ponownego zamontowania i uruchomienia."

Ale nie jest to obligatoryjne w przypadku handlu sprzętem używanym, o ile
kupujący został o fakcie używania tego sprzętu poinformowany najpóźniej
w momencie zakupu (wystarczy informacja ustna lub wywieszka w punkcie
sprzedaży). Obowiązuje oczywiście rękojmia ale prawa serwisowe
konsumenta są ograniczone, chyba że szczególna umowa między kupującym
a sprzedającym stanowi inaczej.
Kupujący decydując się na zakup sprzętu używanego w zamian za korzystną
cenę godzi się przecież na poniesienie ewentualnie zwiększonych kosztów
eksploatacji (ewentualnych napraw - przecież sprzęt jest już zazwyczaj po
gwarancji producenta) więc o zwrocie dodatkowych kosztów nie może być
mowy.
Tak to niestety jest, że na zakup taniego sprzętu stać tylko bogatych
ludzi...

Pozdrawiam
Darek_t

Portal z najlepsza wyszukiwarka... >>> http://link.interia.pl/f185f