Re: A7N8X Deluxe - update BIOS i... załamka! - rozwiazanie

Autor: <stanley_pWYTNIJTO_at_op.pl>
Data: Fri 04 Mar 2005 - 20:24:22 MET

> Użytkownik <stanley_pWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości

> A tak z ciekawości - jak flashowałeś? Bo jak robiłem to z poziomu
> dyskietki, to zawsze działało, a jak raz skusiłem się na wypróbowanie
> tego programiku Asusa pod Windows - to niestety płyta już nie wstała....

Użyłem sposobu według instrukcji obsługi załączonej do płyty wydającego się być
podstawowym (najwięcej o nim napisali...) - użytkiem do flahowania zaszytym w
samym BIOSie, uruchamianym poprzez Alt+F2 w trakcie POST. Obraz BIOSu *.bin był
wgrywany z dyskietki.
Być może właśnie to (procedura flashowania uruchamiana z BIOSu, może jakiś błąd
na dyskietce, lub obie rzeczy naraz...) stało sie przyczyną moich problemów.
W poradach dotyczącej mojej płyty jakie znalazłem już poniewczasie, np. tu:
http://forum.tweak.pl/about33457.html
zalecane jest flashowanie poprzez "dosowy" użytek Awdflash.exe, najlepiej
zrzucony razem z obrazem *.bin na HDD (błędy odczytu pliku IMO wtedy niemal
kompletnie wykluczone). Awdflash.exe może wtedy być uruchamiany z linii
poleceń, z cała serią przełaczników, dzięki którym przed flashowaniem BIOS
zostaje najpierw całkowicie wyczyszczony, itp.

No cóż, złamałem podstawową zasadę, że po fabryczną instrukcję obsługi/helpa
(sprzętu, programu) sięga się wtedy, kiedy samemu już naprawdę nie daje się
rady... ;-) Postąpiłem odwrotnie no i miałem za swoje ;-)

pozdrawiam -

Stanley