SerialATA na starej p³ycie

Autor: Pejek27 <paolopaoloWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 03 Mar 2005 - 22:41:21 MET

Witam wszystkich:)
Powoli przymierzam siê do solidnych zakupów czyli chcê sobie sprawiæ nowy
komputer. Nie chcê jednak jednorazowo wysilaæ siê na du¿± kasê, wiêc póki co
kupujê sprzêt, który z powodzeniem wykorzystam zarówno w nowym jak i na starym
kompie (czyli zasilacz, obudowa, napêdy itp.). W tym miesi±cu chcê zainwestowaæ
w dysk twardy (potem ju¿ zostanie tylko p³yta g³ówna, procek i ramy:D ).
Wybiorê pewnie którego¶ z Samsungów (bardzo je chwalicie za ciszê) Serial-Ata.
I tu pytanie: Czy nie bêdzie problemu z pod³±czeniem i "odpaleniem" go na mojej
starej p³ycie g³ównej??? Oczywi¶cie za pomoc± kontrolera Serial-ATA na PCI - co¶
w tym stylu:
P³ytka MS-6309 z Pentiumem III 800Mhz i 640 SDRam, WD Caviar 20G.
Pójdzie to ze sob± czy siê pogryzie, a twardziel przele¿y na pó³ce jeszcze z 3
miesi±ce? No i pójdzie kasa na zbêdny kontroler:/
Z drugiej strony wiem, ¿e kasa nie przele¿y na pó³ce tak spokojnie jak dysk bo
pod koniec miesi±ca wyskocz± jakie¶ niespodziewane wydatki (S±siad kupi³
skystara i pazerka mnie na niego te¿ bierze:D)
Dysk przyda³by mi siê ju¿ teraz - zrobi³bym porz±dek z by³o nie by³o burdelem na
starym dysku (choæ i tak jak na 3 latka z XP bez reinstalki to jest w miarê
"czysto" i spokojnie).
Tak wiêc czy inwestowaæ i czy inwestycja pochodzi mi póki co ze starym sprzêtem
czy bêdzie siê kurzyæ a gwarancja siê znacznie uszczupli?
Dziêkujê za sugestie:)
K³aniam siê
Pejek27

--